خانه / رمضان / رمضان 1440 / رخدادهای رمضانی / آمدن فرستاده های ثقیف

آمدن فرستاده های ثقیف

آمدن آنها در رمضان سال نهم هجری بود. داستان اسلام آوردن آنها بدین صورت است که رئیس آنها عروة بن مسعود ثقفی بعد از برگشت از غزوه طائف در ذی القعده سال هشتم قبل از رسیدن رسول الله صلی الله علیه وسلم به مدینه خدمت ایشان مشرف شد و اسلام آورد.

سپس به سوی قبیله اش برگشت تا آنها را به اسلام دعوت نماید. به گمان اینکه از او اطاعت می کنند، چرا که او رئیس بود که همه از او حرف شنوی داشته، او را از فرزندانشان بیشتر دوست می داشتند. ولی هنگامی که آنها را به اسلام فراخواند چنان او را با نیزه زدند که شهید شد.

چد ماه بعد از این ماجرا تصمیم گرفتند افرادی را نزد رسول الله صلی الله علیه وسلم بفرستند. بدین منظور عبدیالیل بن عمرو را انتخاب نمودند و دو نفر از قبیله احلاف و سه نفر از قبیله بنی مالک که جمعا شش نفر شده و یکی از آنها عثمان بن أبی العاص ثقفی بود.

وقتی با رسول الله ملاقات نمود و آنها را به اسلام فراخواند گفتند: ما را اجازه زنا و شراب خواری و رباخواری بده، وبگذار لات را همچنان عبادت نموده، ما را از اقامه نماز معذور بدار، همچنین به رسول الله صلی الله علیه وسلم گفتند: از ما نخواه که خود بتهایمان را بشکنیم. رسول الله هیچکدام را قبول نکرد.

آنها فرصت خواستند تا با همدیگر رایزنی نمایندکه بعد از مشورت با یکدیگر ایمان آورده و از رسول الله صلی الله علیه وسلم طلب نمودند یکی را فرستاده تا لات و دیگر بتهایشان را بشکند. که رسول الله صلی الله علیه وسلم خالد بن ولید رضی الله عنه را در رأس گروهی به چنین مأموریتی فرستاد.

درباره ی شیخ طه نحوی

همچنین ببینید

فتح مکه

ده روز از ماه مبارک رمضان گذشته بود که رسول الله صلی الله علیه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 18 =

-- بارگیری کد امنیتی --